Звісно, гарно, якщо ти телефонуєш у магазин, тобі вдається додзвонитись з першої спроби, називаєш коди запчастин, тобі кажуть, що вони є (або що вони їх замовлять на центральному складі та підвезуть на таку-то годину), називають ціну, яка тебе влаштовує, ти приїздиш, тобі одразу дають вже надрукований рахунок, ти сплачуєш його у касі, і швидко отримуєш на столику видачі потрібні запчастини.
Але це теорія. На практиці ти обдзвонюєш три-чотири-п'ять контор, до деяких довго не можеш додзвонитись, деякі відповідають, що запчастинами на нові/старі моделі вони не займаються, деякі не розуміють кодів запчастин і враштовують мозковий штурм разом з колегами, щоб зрозуміти, що ти хочеш придбати, деякі кажуть, що такої запчастини в них нема в наявности, деякі кажуть, що такої запчастини в них взагалі нема в списку, або що кріпленням (хомутами, болтами, гайками, пістонами) вони не займаються, і тобі все одно доведеться їхати ще кудись. Якщо запчастина все ж таки знаходиться, ти приїздиш до них, і довго чекаєш, поки звільтиться оператор, щоб надрукувати тобі рахунок, потім довго чекаєш, поки деталі знайдуть на складі (якщо їх привезли під замовлення з центрального складу, їх можуть ще не встигнути внести в базу, вони можуть лежати в якомусь закапелку), і потім може виявитись, що винесли тобі таки не те.
В той же час на ринку ти витрачаєш годину-дві, але знаходиш потрібну запчастину, якщо вона там в принципі є, і бачиш її одразу, коли купуєш (і не обов'язково обходити весь ринок, достатньо після питання "чи є?" задавати питання "а де може бути?"). Ринок, не лише запчастинний, завжди гнучкіший по відношенню до попиту. Магазини автозапчастин можуть тримати на складі великі й дорогі деталі, але вони не переймаються підтриманням залишку найбільш витратних деталей — ременів, гумових трубок, тощо. Також вони не переймаються кріпленням, яке все ж може бути потрібно придбати, і тим більше супутніми товарами (фарбами, антикорами, аксесуарами, тощо). За що ми переплачуємо на ринку (якщо переплачуємо)? За менший (або інший) геморой, за наявність, і за те, що не потрібно їхати у кілька місць.
Коли мені треба щось купити, я спочатку обдзвоюю контори. Якщо є, гарно. Якщо нема, доводиться їхати на ринок. Якщо є, але не все, можна спочатку з'їздити на ринок, раптом там знайдеться все, і за прийнятною ціною.
Вчора купував шланг регулятора холостого ходу (додаткового повітря) на ЗМЗ-409 (406) та патрубок заливної горловини паливного баку 3160. Думаєте, хоч в одній конторі з
переліку хоч одна з цих двох деталей була? Дзуськи
. А на ринку впорався за півгодини.